środa, 17 Październik 2018

Zespół Szkół w Zwardoniu - Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi i Gimnazjum Publiczne w Zwardoniu

SKKT i Koło Misyjne

Opiekun: Ewa Mroczka

Rok szkolny 2016/2017

Wielka Orkiestra Świątecznej POmocy

Rok szkolny 2015/2016

10.01.2016r. wolontariusze - uczniowie naszej szkoły - kwestowali na rzecz WOŚP. Sztab założony został przez nauczycielkę Ewę Mroczkę, kóra przygotowała 14 wolontariuszy do wielkiej zbiórki pieniędzy. Akcja to jest prowadzona od 2002roku i co roku cieszy się coraz większym powodzeniem. W tym roku sztab zebrał kwotę 2120 zł i 16 gr. Dziękujemy wszystkim zaangażowanym.

19 grudnia 2015r. o godz. 14.00 w naszej szkole gościliśmy harcerzy z hufca Węgierska Górka, którzy przyjmowali od harcerzy ze Słowacji "Światełko Betlejemskie". Zostało ono przekazane na teren powiatu żywieckiego do szkół i parafii.

W dniu 19.09.2015r. odbył się zlot ekologiczny "Czyste Góry". Do Węgierskiej Górki dojechaliśmy pociągiem. Ze stacji szliśmy w kierunku Żywca. Następnie skręciliśmy w kierunku Przybędzy i udaliśmy się na Golgotę Beskidów leżącą na Matysce. Tam znajdowł się punkt kontrolny. Stamtąd skierowaliśmy się do Twardorzeczki. Całą drogę zbieraliśmy śmieci, których zebrano 2 worki. W gimnazjum w Twardorzeczce czekał na nas  ciepły posiłek. Dodatkowo odbył się również konkurs ekologiczny i krajoznawczy. W nagrodę za zebranie dużej ilości śmieci otrzymaliśmy bilety do Parku Etnograficznego w Ślemieniu. Zlot się zakończył, ale my już czekamy na następny.

Rok szkolny 2014/2015

18 maja 2015r. o godz. 7.30 pociągiem wyruszyliśmy na Zlot Turystyczno - Ekologiczny "Czyste Góry". Wybraliśmy trasę, która rozpoczęła się w Rajczy
      i żółtym szlakiem podążyliśmy Doliną Nickuliny na Halę Boraczą. Po 2 godzinach znaleźliśmy się w schronisku skąd  po odpoczynku i posiłku wyruszyliśmy
      w dalszą drogę zielonym szlakiem do punktu docelowego - Gimnazjum
      w Milówce. Po drodze zbieraliśmy śmieci, oczyszczając szlak turystyczny.
      W Milówce braliśmy udział w konkursach:  krajoznawczym i ekologicznym,
      w których uczniowie otrzymali piękne albumowe wydania książek. Po zakończeniu imprezy autobusem - zmęczeni, ale szczęśliwi - wróciliśmy do domu.

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zagrała i u nas.

W dniu 20.09.2014r. uczniowie Zespołu Szkół w Zwardoniu wzięli udział
        w XVI Jesiennym Zlocie Turystyczno - Ekologicznym "Czyste Góry2014". Hasło tegorocznej kampanii Sprzątanie Świata - Polska 2014" to "Turysto! Szanuj Środowisko". W czasie akcji zachęcano dzieci i młodzież z powiatu żywieckiego do refleksji, w jaki sposób oddziałujemy na przyrodę podczas wedrówki górskim szlakiem czy też w czasie pobytu na łonie natury. Głównym celem XVI Jesiennego Zlotu Turystyczno - Ekologicznego "Czyste Góry 2014" - Kampania ekologiczna było porządkowanie szlaków turystycznych, ochrona przyrody, integracja młodzieży w zakresie dbania o środowisko naturalne, a także promowanie walorów turystycznych i przyrodniczych Beskidów, turystyki górskiej
        i kwalifikowanej, rozwijanie sprawności fizycznej młodzieży oraz jej zamiłowania do aktywnego spędzania wolnego czasu.

Uczestnicy zlotu z Zespołu Szkół w Zwardoniu pokonali trasę: Żywiec - Dworzec PKP - szlak żółty - Grojec (612m npm.) - Grojec Średni (474m npm.) - Żywiec Amfiteatr. W Amfiteatrze pod Grojcem w Żywcu uczestnicy otrzymali gorący posiłek i po krótkim odpoczynku przedstawiciele zgłoszonych grup wzięli udział
        w dwóch przygotowanych konkursach:

- ekologicznym i ochrony środowiska  - II miejsce zajęła Wioletta Pydych

- krajoznawczym - wyróżnienie zdobyła Kinga Sikorska.

Laureaci i uczestnicy konkursów otrzymali dyplomy oraz nagrody książkowe.

Podczas XVI Jesiennego Zlotu Turystyczno - Ekologicznego "Czyste Góry 2014" - Kampania ekologiczna został ozstrzygnięty Konkurs na Najaktywniejsze Szkolne Koło Krajoznawczo - Turystyczne Powiatu Żywieckiego 2013/2014. Na konkurs wpłynęło 17 zgłoszeń. W tym roku SKKT przy Zespole Szkół w Zwardoniu zajęło VIII miejsce, zdobywając 125pkt.

Uczniom biorącym udział w zlocie pozostały bardzo miłe wspomnienia z imprezy.

Rok szkolny 2013/2014

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy

Pastorałka Żywecka 2014

Jesienny Zlot Ekologiczny Szyndzielnia 2013

XIII Przegląd Piosenki Turystcznej

Rok szkolny 2012/2013

13 stycznia w Zwardoniu także zagrała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.
                  Wolontariuszami byli: Paulina Węglarz, Katarzyna Jachowicz, Aneta Kwaśny, Patrycja Zwardoń, Edyta Ligocka, Wioletta Pydych, Monika Pydych, Julia Śmietanka, Anna Śleziak, Zyta Mitros, Paulina Żabnicka, Natalia Bury, Natalia Ligocka, Agata Dudys, Dominika Paskudzka, Mikołaj Rudnicki, Krystian Włoch,
                  Katarzyna Nocoń, Michał Patrias - członkowie Koła Misyjnego działającego w szkole pod opieką p. Ewy Mroczki.

...a las zielony szumi , szumi, pięknie wita nas!
                  Słowa tej piosenki towarzyszyły nam w wędrówce
                  po górach.
                  Tym razem - Pieniny.
                  20 października postanowiliśmy wybrać się z panią Ewą Mroczką i panem Robertem Zwardoniem na górską wędrówkę na szczyt Małych Pienin - Wysoką (1051 npm). Korzystając z  środków finansowych przyznanych w ramach wyróżnienia przez powiat żywiecki-wydział turystyki,  przy niewielkim naszym osobistym dofinansowaniu,  autokarem pojechaliśmy ze Zwardonia przez Nowy Targ do Szczawnicy, aby przejść przez Wąwóz Homole i wspiąć się na Wysoką. Pogodę mieliśmy wspaniałą, zatem zobaczyliśmy jesienne barwy w górach oraz piękną panoramę Tatr, szczyty Trzech Koron, hale i schodzące z nich stada owiec.
                  Choć była to jednodniowa wyczerpująca wyprawa, wspominamy ją wspaniale.

29 września 2012 uczniowie Zespołu Szkół
                  w Zwardoniu pod opieką p. Ewy Mroczki i Elżbiety Rudnickiej wystartowali w powiatowym zlocie jesiennym: Zlot Ekologiczny "Czyste Góry".
                  "Z Rajczy piechotą wyruszyliśmy na Halę Boraczą, skąd po krótkim odpoczynku
                  w schronisku, ruszyliśmy do Milówki, gdzie przed gimnazjum miał miejsce finał zlotu.
                  W trasie porządkowaliśmy szlak górski ze śmieci pozostawionych przez pseudoturystów.
                  Na miejscu po ciepłym posiłku wzięliśmy udział
                  w konkursie turystyczno - krajoznawczym, gdzie Paulina Węglarz zdobyła III miejsce.
                  Pełni wrażeń wróciliśmy do domów".

XII Przegląd Piosenki Turystycznej w Rajczy. Uczniowie naszej szkoły zajęli drugie miejsce w kategorii klas I - III szkoły podstawowej.